Kampanjfilm, annonser & företagspresentation åt Sustend

Mörkblå-våg-02.png
Sustend sökte en partner att utforma rörligt innehåll. Borsett löpande projekt sedan dess så var den största kampanjen att presentera satsning inom området BIM och samarbete med Zynka BIM. Sustend var väldigt öppna för input hur detta material bäst skulle paketeras och levereras och överlät hela projektledningen till Bästa Sändningstid. Två filmer i olika format utformades som utnyttjades frekvent i att annonseras mot olika digitala kanaler.

Sustend AB arbetar med projektledning, besiktning och underhållsplaner för bygg- & fastighetsbranschen. Bygg- & fastighetsbranschen är en av de mest trögrörliga branscherna när det kommer till ny teknik, men på senare tiden har nya möjligheter genom ny innovation dykt upp. En av dessa innovationer är BIM (Building Information Modelling) där 3D-grafik används för att designa, återskapa och konstruera byggnader. Detta är relativt ny mark inom branschen men Sustend har alltid sökt efter nya innovativa lösningar som kan hjälpa dem och deras kunder. 

 

Sustend inledde en ny satsning tillsammans med Zynka BIM där de utnyttjade BIM i sitt arbete för att erhålla bättre underhållsplaner för existerande fastigheter. Med hjälp av 3D-modellering av fastigheterna skapade de en visuell och digital kopia av fastigheterna. 

 

Sustend sökte efter rörligt material att annonsera ut via sociala medier och publicera på nätet, modernt rörligt content som beskrev arbetet med BIM både i bild, text och ljud, anpassat för deras målgrupp. De hade ett pågående projekt i Uppsala där de tillsammans med Zynka BIM skulle skapa en 3D-modellering av en fastighet. Sustend ville dokumentera detta och utnyttja materialet i utformandet av en eller flera reklamfilmer att annonsera ut.

 

Sustend var väldigt öppna för input hur detta material bäst skulle paketeras och levereras och överlät hela projektledningen till Bästa Sändningstid. Alla idéer och allt bollande landade i ett koncept, ett manuskript och två inspelningsomgångar; två heldagar i fastigheten i Uppsala och en eftermiddag hos Sustend i Göteborg. Berättarrösten spelades in i studio och den som talar är Sustends egen fd vd och medgrundare Anton Klintenberg. 

 

Två filmer utformades: en längre version och en komprimerad teaser. Dessa filmer ska komplimentera varandra i annonseringen och började rullas ut hösten 2019.

Den längre reklamfilmen för BIM-kampanjen

Sustend annons.jpg

Den centrala, övergripande filmen för GTG

Slide14_edited.jpg

Under åren som gått så har vi stöttat Sustend med allt från fysiska annonser, till små korta animerade snuttar mot sociala medier, till deras officiella sälj- och företagspresentation.

Uppdrag
Mission01-black.png

Att utforma rörligt innehåll för att presentera satsning inom området BIM och samarbete med Zynka BIM.

Arbete
work01-black.png

Alla idéer och allt bollande landade i ett koncept, ett manuskript och två inspelningsomgångar; två heldagar i fastigheten i Uppsala och en eftermiddag hos Sustend i Göteborg.

resul01-black.png
Resultat

Två filmer i olika format utformades som utnyttjades frekvent i att annonseras mot olika digitala kanaler.