Republikens videoblogg och företagsserie

Mörkblå-våg-02.png
Det unga och storsatsande företaget Republiken beslutade de att köra igång en företagsserie / videoblogg som vi fick ansvar för att tillsammans med dem utforma och producera. Serien heter Från Noll Till Hundra och knyter an till deras vision om långsiktighet; att leva i hundra år. Varje avsnitt är på cirkus 5 minuter med ett specifikt tema kopplat till deras vardagliga företagsamhet och hur det är att bygga bolag med syfte att stärka deras varumärke och generera både kund- och rekyteringsleads. 

Republiken är en kommunikationsbyrå som arbetar med digital marknadsföring och webbutveckling. Under en lång tid har vi arbetat sida vid sida i många projekt och kampanjer.

 

Företaget drivs av unga entreprenörer med stora visioner och en vilja att testa nya metoder för att synas och stärka sitt varumärke. Därför beslutade de att köra igång en företagsserie / videoblogg som vi fick ansvar för att tillsammans med dem utforma och producera. Serien heter Från Noll Till Hundra och knyter an till deras vision om långsiktighet; att leva i hundra år.

 

Varje avsnitt är på cirkus 5 minuter med ett specifikt tema kopplat till deras vardagliga företagsamhet och hur det är att bygga bolag. Det handlar om allt från rekrytering, till visioner, till kontorsflytt och mycket mera. Två avsnitt släpps per månad mot huvudsakligen LinkedIn, men även mot Facebook och Youtube. 

Två av avsnitten från Säsong 1. De rullas primärt ut mot LinkedIn och uppskattas enormt mycket

Uppdrag
Mission01-black.png

Skapa, producera och vidareutveckla Republikens företagsserie / videoblogg i syfte att stärka deras varumärke och generera både kund- och rekryteringsleads.

Arbete
work01-black.png

En inspelning per månad som landar i två avsnitt per månad. Det klipps och klistras, och under publiceringens gång så förbättras konceptet och innehållet sakta men säkert.

resul01-black.png
Resultat

En första säsong sänds just nu och har både generat starka leads och kan härledas till faktiska sälj. Samtidigt är det oerhört lärorikt att få vara med att producera något som är nytt i branschen, som sticker ut, och som uppskattas i ett annars rätt grått LinkedIn-flöde.